Sain Jaanalta  meemin.
Olen vaan niin huono jatkamaan niitä joten päätin  muutoin vaan kirjoitella itsestäni...

Olen hajuihminen.
Moniin muistoihini liittyy olennaisesti haju. On hajuvesien tuoksuja, jotka muistuttavat ihmisestä, elämäntilanteesta tai paikasta. Lapsena 60-luvulla teatterikäynteihin liittyi "hienojen naisten tuoksu". Myöhemmin yhdistin tuoksun Estee Lauderin Youth Dew -parfyymiin. Lancomen Tresor liittyy itsenäistymiseeni ja naiseuteeni eron jälkeen.
Mökillä on oma tuoksunsa ja mummolallakin oli. Ja vanhalla kansakoululla.
Eivät hajut aina "hyviä" ole, vaikka ovatkin hyviä; märän asfaltin tuoksu, maan haju aikaisin keväällä ja myöhään syksyllä, märän koiran haju...

Yksinkertaiset maut...
...yksinkertaiselle ihmiselle. Vaikka olenkin ennakkoluuloton ruokamakujen suhteen (hip hei! huutaa vyötärönauha) ihan ykköstä on ruisleipä, tavallinen suodatinkahvi, Fazerin sininen suklaa ja Camping makkara nuotiolla. Lempiruokaani on lapsesta saakka ollut makaronilaatikko ( aina tätä, huokaa lapset ).

Hereillä
olen mielummin aikaisin aamulla kuin myöhään illalla. Aamuvirkku, siis.
Kesäaamut ovat varsinkin upeita mutta kuuden aikaan talviaamun pimeydessä tehdyllä koiralenkillä on myös oma tunnelmansa.

Hamsteriluonne
olen myös. Ja kyllä tämä huusholli siltä näyttääkin! Kaikkea pitää kerätä ja säästää. Minun on vaikea luopua mistään ( ensi viikolla sitä varmaan tarvitaan) ja kavereittenkin ylimääräisen otan mielelläni varastoon. Onneksi aika paljon  askartelu- ja käsityösälää olen voinut säilöä  ja viedä koululle käyttöön.

Villasukkien
neulominen on kivaa mutta teen sitä myös pienoisen pakon edessä. Ääreisverenkiertoni on heikko, joten mulla on aina villasukat jalassa ja talvella ulkoillessa kunnon tuplatumput kädessä.

Miesvoittoisia  harrastuksia
minulla on tekstiilikäsitöiden vastapainoksi: Monta vuotta kävin kansalaisopiston puutöissä ja minulla on kelpoisuus myös teknisen työn opeksi. Moottoripyöräporukoissa on vielä enemmän miehiä kuin naisia omilla pyörillä mutta mukavasti on meidän seuraammekin tullut uutta maisverta. Myös golfia aloitellessani harrastus oli miesvoittoinen ja naispelikavereita sai oikein etsiä. Onneksi siinäkin lajissa on tapahtunut naisistumista.

En siis haasta ketään nimeltä jatkamaan meemiä mutta kiva olisi kuulla muidenkin paljastuksia elämästään.