- Marika, mikä sun lempiväri on?

- No varmaan vihreä.

- Mäkin tykkään vihreästä, puuttuu Antti puheeseen.

- Mut sun kämppä on ihan sininen!!

Keskustelu käytiin viime kesänä muuttokuormaa kuskatessa. Ja minä istuin korvat punaisena. Kun pojalle oli ollut "ihan sama" niin minä olin sisutanut hänen opiskelukämppänsä kotoa löytyneillä ylijäämätavaroilla, jostain kumman syystä sinisävyisillä. Ja samaa linjaa olin jatkanut kun jotakin uutta oli pitänyt hankkia.

Nyt kun nuoret olivat päättäneet yhdistää kamppeensa, en ollut aikonut enää puuttua sisustushommiin. Toki kyselin, josko jotakin kotoa löytyvää haluaisivat ja pyynnöstä ompelin verhoja ja kävin menestyksekkäällä sohvanetsintäretkellä kierrätyskeskuksessa.

Se vihreä vaan jäi vaivaamaan.

Onneksi kasviväreilläni värjäämät langat ovat suurelta osin vihreäsävyisiä ja niitä lankoja oli varastossa ihan mukavasti. Ja palapeiton virkkaamisesta minulla oli miellyttäviä kokemuksia.

Pylpyröitä neliöissä valikoitui malliksi kokeilun ja erehdyksen kautta. Eli malli on oma versio monesta netistä löytyneestä palapeitosta. Tai sitten kopio jostakin... Kolmannen kerroksen pallukoista olisin halunnut pullukammat mutta en vaan osannut virkata sellaisia.

Ehkä olisi aika vaihtaa kameraa sillä kumman pliisun värisiä nämä palaset ovat. Näkisittepä livenä!!!